Karijera

Mirela Trnski, bacc. oec., specijalistica za obrazovanje

05.02.2020.

natrag

Koncept cjeloživotnog učenja postao je poslovna norma, a edukacija zaposlenika ključni faktor u razvoju poslovanja.

Proces razvoja zaposlenika  započinje  zapošljavanjem. Razvoj zaposlenika stalan je proces koji treba pokrenuti poslodavac, a edukacija i razvoj zaposlenika povezan je s gotovo svim aspektima upravljanja ljudskim potencijalima. Proces razvoja zaposlenika zahtijeva definirana radna mjesta i zahtjeve posla te spremnost zaposlenika na stalnu edukaciju i razvoj, kao i spremnost poslodavaca da ulažu u razvoj svojih zaposlenika. Pronalaskom prave osobe za pravi posao u pravom trenutku širimo pozitivnu energiju u organizaciji. To potiče ljude da daju sve od sebe te da projekte izvršavaju puno učinkovitije i bezbolnije. Prije nekoliko desetljeća, ljudi su započinjali svoje karijere s  očekivanjima da će cijeli radni vijek provesti kod istog poslodavca. Zapravo, to je i bio cilj svakog zaposlenika, pronaći „sigurno“ radno mjesto na kojem će dočekati mirovinu. S druge strane, nakon što bi se zaposlenik upoznao sa zadacima na svom radnom mjestu, poslodavcu više nije bila važna ni njegova daljnja edukacija niti dodatno usavršavanje, međutim vremena su se promijenila i situacija više nije niti približno ista. Tehnologija danas brzo napreduje i zahtijeva od ljudi svladavanje cijelog niza novih vještina. Najveće promjene uzrokovale su nove generacije na tržištu rada. Nove generacije su prilagodljive, žele usavršavati postojeća  znanja i stjecati  nova, orijentirani su na ciljeve i na brz poslovni uspjeh, a na tom putu će prihvatiti sva znanja i vještine koji im mogu pomoći. Koncept cjeloživotnog učenja postao je  poslovna norma, a edukacija zaposlenika smatra se ključnim faktorom u razvoju poslovanja i ostvarivanju profita.

Razvoj zaposlenika

Razvoj  zaposlenika i poboljšanje njihovih poslovnih vještina od komunikacije, prodaje, pregovaranja, vođenja sastanaka, digitalnog marketinga, informatike, uvođenja poslovnih aplikacija i programa do upravljanja timom, vremenom, konfliktima i rješavanjem svih oblika prigovora mogu povećati učinkovitost i kvalitetu rada, povećati ukupnu dobit, poboljšati motivaciju i moral zaposlenika i učiniti da se svi skupa lakše nosimo s promjenama i pripremimo za još veći rast i razvoj. Stoga je iznimno važno napraviti plan odgovarajućih treninga i edukacija zaposlenika. Kako je iznimno važan timski rad, važne su i edukacija o upravljanju timom jer one pomažu  zaposlenicima da lakše nauče temeljne odgovornosti i o ono što se od njih očekuje kako bi se mogli usredotočiti na zadatke i biti produktivniji. Naposljetku, tim je učinkovit kad njegovi članovi dobro surađuju, imaju dobro vodstvo i kad su motivirani.  

Timski rad

Jedna od najvažnijih prednosti koje se vezuju uz timski rad jest činjenica da svaki član tima ima priliku naučiti nešto novo i istražiti nove dimenzije posla te tako poboljšati svoj radni učinak. Primjerice, novim će zaposlenicima svakako biti korisna razmjena znanja s onima koji su već neko vrijeme u toj organizaciji. Drugu godinu za redom dodijeljena je nagradna edukacija za najboljeg internog edukatora čime se potiče dijeljenje i prijenos znanja. Godine 2019. odrađeno je 47.808 sati internog obrazovanja od čega 27.798 sati obrazovanja žena i 24.010 sati obrazovanja muškaraca. Kod eksternih edukacija broj sati obrazovanja je 6.205, i to 3.224 sata obrazovanja žena i 2.981 sat obrazovanja muškaraca.

Edukacija je glavni motivator zaposlenika

Edukacija je iznimno važna. Netko više voli sjediti u svojoj kući i čitati, netko voli otići na konferenciju, netko najviše nauči uz mentora. Prepoznavši benefite koje donosi mentorstvo organizirane su edukacije za mentore koje su se održale tijekom rujna, a sudjelovalo je više od sto zaposlenika (mentora) koji su spremni ulagati svoje vrijeme, energiju, iskustvo i znanje kako bi pomogli rastu i razvoju novih zaposlenika.  Format nije bitan, bitno je da se nikada ne ugasi radoznalost i žeđ za novim znanjima. Polazeći od toga da je potreba za usavršavanjem i stjecanjem novog znanja stalna, Belupo podupire profesionalno usavršavanje svojih zaposlenika i njihovu daljnju naobrazbu u svrhu povećavanja organizacijskog znanja i profesionalnih kompetencija radnika, ali i njihova zadovoljstva i osjećaj motiviranosti. To više što je mogućnost edukacije i profesionalnog razvoja jedan od glavnih motivatora zaposlenika.

U sve konkurentnijem i zahtjevnijem okruženju u kojem se ciljevi postavljaju sve više, a vremena za njihovo ostvarivanje imamo sve manje, svaka dodatna vještina pomaže nam u dobivanju one male prednost kako bi bili bolji od naše konkurencije. Kontinuirano učenje pomaže u stjecanju sigurnosti zaposlenika u svoje vlastite sposobnosti čime mogu brže, učinkovitije i s manje stresa ostvariti pred njih postavljene ciljeve. Preduvjet za cjeloživotno učenje je radoznalost  i otvoren stav prema usvajanju novih znanja. Sa sigurnošću mogu reći da su osnovne kompetencije koje svaki zaposlenik mora imati sposobnost učenja, rješavanja problema i prilagođavanje  promjenama. Uvažavamo formalna znanja, ali posebno cijenimo razvojni potencijal kod kandidata. U selekcijskom postupku potrebno je posebnu pažnju posvetiti sustavu motivacije i vrijednosti kandidata. Naime, iz prakse se pokazalo da je uklapanje u tim i prihvaćanje sustava vrijednosti organizacije često bolji prediktor radne uspješnosti, nego sama znanja i vještine.

Razvoj i edukacija zaposlenika povećava zadovoljstvo zaposlenika, osigurava stabilnost poslovanja i smanjuje fluktuaciju zaposlenika. Rezultat tih aktivnosti jest povećanje profitabilnosti.