Financijski izvještaji

Rezultati poslovanja Grupe Podravka za 1.-9. 2016.

26.10.2016.

natrag

Nastavak pozitivnih trendova poslovanja na svim razinama obilježilo je rezultate poslovanja Grupe Podravka za prvih devet mjeseci 2016. godine, a koje je na svojoj sjednici utvrdila Uprava i Nadzorni odbor Podravke d.d.

  • ​prihodi od prodaje ostvarili značajan rast od 23 posto
  • sve regije ostvarile rast prihoda
  • na inozemnim tržištima ostvareno 66 posto ukupnih prihoda
  • neto dobit porasla za 8,6 posto

Nastavak pozitivnih trendova poslovanja na svim razinama obilježilo je rezultate poslovanja Grupe Podravka za prvih devet mjeseci 2016. godine, a koje je na svojoj sjednici utvrdila Uprava i Nadzorni odbor Podravke d.d.

 
Na razini neto dobiti Grupa Podravka je zabilježila rast od 8,6 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije i ostvarila 142,2 milijuna kuna neto dobiti.
 
Prihodi od prodaje Grupe Podravka ostvarili su značajan rast od 23 posto i iznosili su 3.030,8 milijuna kuna.
 
Strateško poslovno područje Prehrana ostvarilo je prihode od prodaje u iznosu od 2.465,2 milijuna kuna što predstavlja rast od 30 posto, a rast se velikim dijelom pripisuje konsolidaciji Grupe Žito. Prihodi od prodaje vlastitih marki proizvoda unutar Strateškog poslovnog područja Prehrana porasli su za 25 posto.
 
Prihodi od prodaje drugog Strateškog poslovnog područja Farmaceutika iznosili su 565,6 milijun kuna. te su u odnosu na usporedno razdoblje godinu ranije, usprkos negativnom utjecaju tečajnih razlika, ostvarili rast. Bez utjecaja tečajnih razlika, segment Farmaceutike bi ostvario rast prihoda od 3,5 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije. Vlastite marke proizvoda u okviru ovog strateškog poslovnog područja zabilježile su rast prihoda od 5,2 posto, ponajviše uslijed širenja poslovne suradnje na tržištu Rusije.
  
„Pozitivni trendovi poslovanja na svim razinama se nastavljaju i to je ono što nas posebno veseli. Unatoč velikom negativnom utjecaju tečajnih razlika, dodatnim aktivnostima uspjeli smo povećati profitabilnost naše kompanije i ostvariti porast prodaje u svim regijama. U narednom razdoblju očekujemo daljnji iskorak u širenju poslovanja izvan domaćeg tržišta, na kojem trenutno ostvarujemo oko 34 posto ukupne prodaje. Porast udjela izvoznih tržišta u ukupno ostvarenim prihodima potvrđuje da je strateško opredjeljenje rasta na izvoznim tržištima u potpunosti opravdano.“ - istaknuo je predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić prilikom objave rezultata poslovanja. 
 
Kada je pak riječ o tržištima Grupe Podravka, valja istaknuti kako su sve četiri regije ostvarile porast prihoda od prodaje u odnosu na isto razdoblje godinu ranije Najveći rast prihoda zabilježila je Regija Rusija, ZND i Baltik i to 55,2 posto pri čemu se podjednaki doprinos pripisuje i Prehrani i Farmaceutici.
 
Treba spomenuti kako je značajan negativan utjecaj na prihode od prodaje Grupe Podravka imao utjecaj valutnih tečajeva i to u iznosu od 51,5 milijuna kuna. Najveći negativan utjecaj bilježe ruska rublja (-26,8 milijuna kuna), euro (-9,1 milijuna kuna) te poljski zlot (-6,1 milijuna kuna).