Belupo se u sklopu Zimske škole komercijalizacije istraživanja (Winter School of Research and Commercialization), na Farmaceutsko-biokemijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu danas predstavio predavanjem s nazivom Nutraceuticals – Pharma & Food Synergy koje je održala Jelena Miličević stručna suradnica iz Nutraceutike.
Belupo se u sklopu Zimske škole komercijalizacije istraživanja (Winter School of Research and Commercialization), na Farmaceutsko-biokemijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu danas predstavio predavanjem s nazivom Nutraceuticals – Pharma & Food Synergy koje je održala Jelena Miličević stručna suradnica iz Nutraceutike.
Bila je ovo prilika da Belupo kroz trodnevni tečaj namijenjen studentima poslijediplomskih studija, poslijedoktorandima te mlađim znanstvenicima i sveučilišnim nastavnicima koji su zainteresirani za stjecanje vještina potrebnih za uspješnu suradnju s partnerima iz farmaceutske, biotehnološke i zdravstveno-tehnološke industrije, predstavi sinergiju farmaceutske i prehrambene industrije kao glavnog globalnog trenda razvoja velikih kompanija, koja je već ostvarena na razini Belupa d.d. i Podravke d.d. Poseban naglasak u izlaganju stavljen je i na novo poslovno područje Nutraceutike i lansiranje kategorije enteralne hrane. Na praktičnom primjeru prezentiran je prikaz aktivnosti od ideje do lansiranja novih proizvoda, sudionika u procesu realizacije kao i prijedloga za daljnji razvoj i suradnju s akademskom zajednicom. Naime, slijedeći globalne trendove u zdravstvu, koji su sve više usredotočeni na pacijenta i tako odgovaraju njihovim osobnim potrebama, vrijednostima i sklonostima, zdravstveni sektor treba surađivati s komplementarnim industrijama u pružanju što kvalitetnijih usluga i učinkovitijih rješenja.
S obzirom da prehrana igra vodeću ulogu u očuvanju zdravlja, prevenciji bolesti i nutritivnoj terapiji sinergijom farmaceutske i prehrambene industrije smanjuje su prostor između lijeka i hrane. Ova vrsta međusektorske suradnje zahtijeva prilagodbe u industrijama, ali također pruža mogućnosti za inovativne i multidisciplinarne projekte te razvoj novih vještina i novih industrijskih niša, naglašeno je u predavanju.
Komplementarne vještine farmaceutskih i prehrambenih kompanija pokazuju veliki potencijal za ulazak u polje Hrane za posebne medicinske potrebe. Primjer su hrvatske kompanije Belupo i Podravka koje su pod brendom Belupo pokrenule novu kategoriju proizvoda - enteralnu hranu.
Zaključno, daljnji koraci za razvoj trebaju se proširiti kroz znanstveno-istraživačke projekte, inovativne tehnologije i nova znanstveno utemeljena rješenja, kroz suradnju s akademskom zajednicom kazala je Jelena Miličević, stručna suradnica u Nautraceutici.
U panel diskusiji koja je uslijedila nakon predavanja, sudjelovale su Lenkica Penava, direktorica Nutraceutike i Jelena Miličević, stručna suradnica u Nutraceutici te sa studentima razmijenile iskustva iz prakse. Ovim su hvale vrijednim tečajem sudionici Zimske škole komercijalizacije istraživanja imali prilike uspostaviti domaće i međunarodne poslovne i akademske kontakte vrijedne za budući rad.